Yli 50€ tilauksesta toimitus veloituksetta!

 Meillä maksat turvallisesti!

Verkkokaupan sopimusehdot

Veljekset Halonen Oy - verkkokaupan sopimusehdot

 

1. Yleistä 

Nämä sopimusehdot sisältävät Veljekset Halonen Oy:n (jäljempänä "Palveluntarjoaja") verkkopalvelun ("Palvelu") käyttöä koskevat ehdot sekä tuotteiden tilausta, toimitusta ja palautusta koskevat ehdot.

Palvelun käyttäjä ("Asiakas") hyväksyy nämä ehdot käyttäessään Palvelua, rekisteröityessään Palveluun tai ostaessaan tuotteita Palvelusta.

Palveluntarjoajan yhteystiedot: Veljekset Halonen Oy, Y-tunnus FI015980-16. Asiakaspalvelu: asiakaspalvelu@halonen.fi

Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle.

Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla.

 

2. Henkilötiedot

Tilauksen voi tehdä vähintään 18-vuotias luonnollinen henkilö, joka ei ole holhouksenalainen. Verkkopankilla tai luottokortilla maksettavan tilauksen voi tehdä 15-vuotias henkilö.

Asiakkaan tulee tilausta tehdessään luovuttaa Palvelun vaatimat henkilötiedot. Mikäli Asiakas kuuluu Palveluntarjoajan tai sen kanssa samaan yrityskokonaisuuteen kuuluvan yrityksen kanta-asiakasohjelmaan, Palveluntarjoajalla on oikeus käyttää Palvelun yhteydessä kanta-asiakasohjelmaan rekisteröitymisen yhteydessä annettuja tietoja.

Henkilötiedot tallennetaan Palveluntarjoajan ylläpitämään asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttö on kuvattu rekisteriselosteessa, joka on nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla Verkkokaupan rekisteriseloste.

Palvelun käyttöoikeus on henkilökohtainen eikä sitä koskevaa käyttäjätunnusta tai salasanaa saa luovuttaa kolmansille osapuolille. Rekisteröitynyt Asiakas on vastuussa siitä, että hän säilyttää Palvelun käyttäjätunnuksen ja salasanan sekä muut mahdolliset tunnistamiseen liittyvät tunnukset asianmukaisesti.

 

3. Tuotteiden tilaaminen, toimitustavat ja maksutavat

Kunkin tuotteen hinta- ja saatavuustiedot sekä käytettävissä olevat toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan Palvelussa.

Asiakas voi tehdä tilauksen Palvelussa joko ilman rekisteröitymistä, rekisteröidyttyään Palvelun käyttäjäksi tai liityttyään kanta-asiakkaaksi. Mikäli Asiakas kuuluu Palveluntarjoajan tai sen kanssa samaan yrityskokonaisuuteen kuuluvan yrityksen kanta-asiakasohjelmaan, Palveluntarjoaja voi myöntää Asiakkaalle kanta-asiakasohjelman mukaisen hinnoittelun ja bonukset sekä rekisteröidä Asiakkaan tilaukset kanta-asiakasohjelmaan. Ilman Palveluun rekisteröintiä tehtävissä tilauksissa on käytettävissä vain verkkomaksu sekä luottokorttimaksu. Tehty tilaus sekä Asiakkaan valitsemat toimitustavat ja -kustannukset sitovat Asiakasta Palvelussa tehdystä tilauksen vahvistamisesta alkaen.

 

Tilatut tuotteet toimitetaan noin viikon kuluessa tilauksesta. Toimitustavat ovat:

• nouto myymälästä (ei isot/painavat tuotteet)

• nouto Postin toimipisteestä (ei isot/painavat tuotteet)

• nouto Postin pakettiautomaatista (ei isot/painavat tuotteet)

• kotiinkuljetus (toimituskulut veloitetaan erikseen)

Tilauksia toimitetaan Suomen alueella. Kotiinkuljetus ei ole mahdollista kaikkiin postinumeroihin.

 

Verkkopalvelussa käytössä olevat maksutavat ovat:

• lasku

• tili

• OP:n, Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean Säästöpankin, S-pankin, POP-pankin ja Oma Säästöpankin verkkopankit

• Visa, Mastercard ja Maestro

 

Maksutapojen palveluntarjoaja on Avarda Oy. Lasku- ja tiliostosten yhteydessä Avarda Oy tekee luottopäätöksen, jolloin Asiakkaan luottotiedot voidaan tarkistaa. Asiakas antaa Avarda Oy:lle suostumuksensa henkilötietojen käyttöön luottotietojen tarkistamista varten, mikäli Asiakkaan valitsema maksutapa sitä vaatii. Luotonmyöntäjänä toimii Avarda Oy ja Asiakas antaa suostumuksensa sille, että Palvelu luovuttaa Avarda Oy:lle maksutavan vaatimat tiedot. Palveluntarjoaja ei tallenna maksun välittämiseen tarvittavia tietoja (mm. luottokorttinumerot).

Avarda Oy:n tarjoamissa maksupalveluissa sovelletaan Avarda Oy:n lasku- ja tililuottoehtoja sekä kuluttajaluottotietoja (SECCI) koskevia ehtoja. Asiakas on velvollinen tutustumaan ja hyväksymään Avarda Oy:n ehdot käyttäessään Avarda Oy:n tarjoamia maksupalveluita. Ehdot on linkitetty Palveluun ja ne ovat saatavilla myös [Avardan sivut] linkki.

Mikäli maksutapana käytetään Handelsbanken Rahoitus Oyj:n tarjoamaa Halonen Fashion Mastercardia tai Carlson Club Mastercardia, Palveluntarjoajalla on oikeus luovuttaa Handelsbanken Rahoitus Oyj:lle maksun toteuttamiseen tarvittavat tiedot. Lisäksi Palveluntarjoajalla on oikeus hallinnoida Asiakasta koskevia tietoja siinä tarkoituksessa, että Asiakkaalle voidaan myöntää kanta-asiakasohjelmaan liittyvät hinnoittelut, bonukset sekä rekisteröidä tilaukset kanta-asiakasohjelmaan. Palveluntarjoaja ei tallenna maksun välittämiseen tarvittavia tietoja.

Muiden luottokorttitarjoajien kautta tehtävissä maksuissa sovelletaan kunkin luotonantajan ehtoja. Palveluntarjoaja ei tallenna maksun välittämiseen tarvittavia tietoja.

Palveluntarjoaja pidättää oikeuden tilauksen perumiseen "selvien hintavirheiden" kohdalla, jolloin tuotteen hinta Palvelussa poikkeaa merkittävästi ja selvästi huomattavasti tuotteen oikeasta hinnasta. Näissä tapauksissa hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että Asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

 

4. Tilauksen peruuttaminen ja palautusoikeus

Toimitetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus tavaran vastaanottohetkestä lukien. Tuotetta ei voi vaihtaa toiseen tuotteeseen palautuksen yhteydessä. Jos Asiakas haluaa vaihtaa tuotteen, alkuperäinen tuote palautetaan, ja vaihtotuotteesta tehdään uusi tilaus.

Tuotteet voi palauttaa Postin toimipisteeseen tai Palveluntarjoajan myymälään tuotteiden toimituksen mukana tulleiden ohjeiden mukaisesti. Jos toimitustapana on ollut Postin pakettiautomaatti, tuotteen voi myös palauttaa pakettiautomaattiin.

Tuote tulee lähettää takaisin käyttämättömänä myyntikelpoisessa alkuperäispakkauksessaan. Asiakkaan tulee säilyttää tilauksen lähetyspakkaus tai paketoida tuote erilliseen lähetysmateriaaliin palautuksen yhteydessä. Ihon- ja hiustenhoitotuotteet, meikit ja parfyymit tulee palauttaa avaamattomissa pakkauksissaan. Asiakasta pyydetään liittämään palautuksen yhteyteen palautuslomake sekä ilmoittamaan syyn palautukseen. Asiakkaan tulee liittää palautusosoitekortti paketin päälle aina, myös silloin jos palautus tehdään Palveluntarjoajan myymälään.

Asiakkaan on pidettävä tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulu.

Tuote ei ole käyttämätön jos esimerkiksi vaatteissa, kengissä ja urheiluvälineissä on selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä. Tällaisia tuotteita ovat mm. pelit, elokuvat ja ohjelmistopaketit. Myöskään avattuja elintarvike- ja lisäravinnepakkauksia ei voida palauttaa. Asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuilla tai muunnelluilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi Asiakkaiden toiveiden mukaan kustomoidut tai kaiverretut tuotteet ja sukset, joiden siteet on asennettu Asiakkaiden mittojen mukaan.

Asiakkaalla on myös oikeus peruuttaa kauppa 14 päivän sisällä tilauksen viimeisen tuotteen tai viimeisten tuotteiden toimituspäivästä. Asiakkaan tulee ilmoittaa Palveluntarjoajalle säädetyssä määräajassa (14 päivää) yksiselitteisesti ja kirjallisesti, esim. sähköpostilla, ilmoitus peruutusoikeuden käyttämisestä.

Mikäli Asiakas ei nouda tuotetta postista tai muusta toimitustavan mukaisesta toimituspaikasta ja tuote palautuu Palveluntarjoajalle, Palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa Asiakkaalta toimituksen palautuksesta aiheutuvat suorat ja välittömät kustannukset. Veloitus voidaan toteuttaa kuittaamalla se maksun palautuksesta Asiakkaalle.  

Palveluntarjoajalla on palautustilanteessa oikeus veloittaa suurikokoisten tai painavien laitteiden toimitus- ja palautuskulut sekä mahdolliset asennuskulut Asiakkaalta.

Kun Asiakkaan palautus on käsitelty, Palveluntarjoaja hyvittää palautusta vastaavan summan mahdollisimman pian alkuperäisen tilauksen maksutavan mukaisesti. Myymäläpalautuksissa kassoilta ei makseta rahapalautusta vaan hyvitys toteutetaan alkuperäisen maksutavan mukaisesti. Jos Asiakas palauttaa kaikki tilauksen tuotteet, Palveluntarjoaja hyvittää myös toimituskulut. Toimitettuihin tuotteisiin mahdollisesti liittyneiden palvelutuotteiden kuluja ei palauteta (esim. asennus).

 

5. Takuu

Palveluntuottaja voi myöntää tuotteille erillisen takuun tai myydä tuotteet valmistajan myöntämin takuuehdoin. Mikäli tilauksen yhteydessä ei ole muuta sovittu, tuotteiden takuu on kunkin tuotteen valmistajan valmistajakohtainen takuu, jota koskevat tiedot ovat saatavissa Palvelusta. Takuun toteuttamisesta huolehtii ensisijaisesti tuotteen valmistaja, mutta Asiakkaalla on oikeus esittää vaatimus Palveluntuottajan kautta. Asiakas on velvollinen noudattamaan tuotteiden käyttö- ja asennusohjeita takuuehtojen mukaisesti. Takuun voimassaolo alkaa toimituspäivästä.

Palveluntuottaja voi huolehtia tuotteiden valmistajan takuuehtojen mukaisesta takuusta korjaamalla tuotteen. Mikäli huoltoa ei voida suorittaa, Palveluntuottaja voi toimittaa uuden vastaavan tuotteen. Asiakkaan suostumuksella Palveluntuottaja voi toimittaa myös ominaisuuksiltaan vastaavan tuotteen. Takuu ei koske ohjelmien, datan tai siirrettävien tallennusvälineiden vahingoittumista tai niiden sisältävien tietojen menettämistä, ohjelmistovikoja, nestevaurioita, mekaanisia vaurioita tai muita vastaavia.


6. Palveluntuottajan virhevastuu

Palveluntarjoajalla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa Asiakkaan on aina otettava yhteyttä ensin asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@halonen.fi tai verkkopalvelun palautelomakkeen kautta. Kuluttaja-asiakkaalla on mahdollisuus saattaa palveluntarjoajan ja asiakkaan välinen sopimusta koskeva riitaisuus kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

 

7. Evästeet ("Cookies") ja käyttötietojen hyödyntäminen

Palvelussa voidaan käyttää ns. evästeitä ("cookies") verkkokäytön seuraamiseen. Eväste on lyhyt tekstitiedosto, jonka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Evästeiden avulla Palveluntarjoaja voi kehittää palveluaan entistä asiakasystävällisemmäksi ja tarjota asiakkailleen kohdennettuja tuotesuosituksia, tarjouksia ja etuja.

Palvelun käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet oletusasetuksin, mutta käyttäjä voi myös torjua evästeiden käytön oman selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimestaan Palvelun käytön jälkeen. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista saa selaimen valmistajan ohjeista. Jotkut palvelut voivat edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Suosittelemme, että Asiakas ei estä tai poista evästeitä tietokoneeltaan.

Asiakas antaa suostumuksensa siihen, että Palvelu voi rekisteröidä sen käytön yhteydessä selainta koskevia tietoja, kuten tiedot Palvelussa vierailun kestosta, tiedot Asiakkaan selaimen ohjautumisesta Palvelun sivustolle, Asiakkaan IP-osoite jne. Näihin tietoihin ei sisälly Asiakkaan yksilöintitietoja ja niitä käytetään analysointi- sekä asiakasprofilointitarkoituksessa.

Palveluntuottajalla on oikeus käyttää Palvelun käyttämisessä syntyneitä, Palvelun toimivuuteen tai käytettävyyteen liittyviä tietoja Palvelun kehittämisen ja ylläpidon tarkoituksiin. Palveluntuottajalla on oikeus käyttää näitä tietoja uusien järjestelmien kehittämiseen sekä luoda niiden avulla uusia palvelumalleja tai toiminnollisuuksia sekä käyttää niitä elinkeinotoiminnassa tai hakea niille erilaisia oikeudellisia suojauksia. Tässä kohdassa tarkoitettuihin tietoihin ei sisälly henkilö- tai muita Asiakkaan tunnistetietoja vaan tietoja käytetään anonyymissä muodossa.

Palveluntarjoajalla tai sen kanssa samaan yrityskokonaisuuteen kuuluvalla yrityksellä tai muulla yhteistyökumppanilla on oikeus käyttää Asiakasta koskevia tietoja sähköiseen suoramarkkinointiin ja Palveluntarjoajalla on oikeus luovuttaa tietoja yllä mainituille tahoille. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa sähköistä suoramarkkinointia koskeva suostumus sekä Palveluntarjoajan oikeus luovuttaa tietoja yllä kuvatun mukaisesti milloin tahansa ilmoittamalla siitä Palveluntarjoajalle Peruutus koskee kaikkia tahoja.

Asiakkaan kieltäessä henkilötietojen tai suoramarkkinoinnin Palveluntuottajalla on oikeus säilyttää Palveluntuottajan omiin tarkoituksiin tarvittava tiedot (mm. ostohistoriat) edellyttäen, että ne eivät ole yhdistettävissä Asiakkaaseen.

Palveluun liittyvien henkilötietojen käsittelystä on lisätietoa Palvelua koskevassa rekisteriselosteessa [linkki].

 

8. Palveluun liittyvät oikeudet ja kolmansien osapuolten aineisto

Palvelu on kokonaisuudessaan Palveluntuottajan omaisuutta ja kaikki siihen liittyvät oikeudet säilyvät Palveluntuottajalla. Palvelun sisällön tai sen osan kopioiminen on kiellettyä. Palvelusta saatavissa olevien tuotetietojen tai -kuvien, tuotemerkkien, tavaramerkkien tai muiden tunnusten käyttäminen muussa kuin kulloinkin voimassaolevan lain puitteissa on kiellettyä.

Palvelussa voi olla linkkejä kolmansien osapuolten omistamille tai ylläpitämille sivuille ja sisältöön. Asiakkaan siirtyessä tällaisille sivuille Asiakkaan on tutustuttava ja hyväksyttävä niiden mahdolliset käyttöehdot. Tällaiset sivut eivät ole Palveluntuottajan hallinnassa eikä Palveluntuottaja vastaa niiden sisällöstä.

 

9. Palvelun käyttöön liittyvä vastuunrajoitus

Palveluntuottaja ei takaa sitä, että Palvelua voidaan käyttää keskeytyksettä tai virheettömästi. Palvelu on Asiakkaan käytössä siinä muodossa kuin se kulloinkin on. Palveluntuottaja pidättää oikeuden tehdä Palveluun muutoksia tai rajoittaa pääsyä Palveluun milloin tahansa. Palveluntuottaja ei vastaa Palvelun käytettävyydestä, saatavuudesta tai virheettömyydestä.

 

REKISTERISELOSTE Halonen verkkokauppa

 

REKISTERISELOSTE (Henkilötietolaki 523/99)

Laatimispvm: 14.11.2017 

 

1. Rekisterinpitäjä, tietojärjestelmän vastuutaho

 

Nimi:

Veljekset Halonen Oy

Postiosoite: PL 358, 00101 HELSINKI

Käyntiosoite: Pohjoisesplanadi 37 A, 00100 Helsinki

Sähköposti: asiakaspalvelu@halonen.fi

 

2. Rekisteri-/tietojärjestelmä-asioista vastaava henkilö ja/tai yhteyshenkilö

 

Hallintojohtaja Sari Helenius 

Postiosoite: kuten yllä

Puhelin: 0500 845 446

Sähköposti: sari.helenius@halonen.fi

 

3. Rekisterin tai muun tietojärjestelmän nimi ja verkko-osoite

 

Verkkokaupan asiakasrekisteri

www.halonen.fi

 

4. Henkilötietojen käsittelyn

tarkoitus (rekisterin käyttötarkoitus),

tietojärjestelmän käyttötarkoitus

 

Henkilötietojen käsittelyn tarkoituksena on Veljekset Halonen Oy:n hallinnoiman verkkokaupan käyttöön, hallinnointiin sekä kehittämiseen liittyvien tietojen sekä asiakkaiden palvelemiseen tarvittavien tietojen hallinnointi ja ylläpito. Käsittelyn tarkoituksena on myös verkkokauppaan liittyvien palveluiden kehittäminen, asiakassuhteiden hoitaminen sekä markkinointi.

Verkkokaupan käyttö edellyttää henkilötietojen luovuttamista käyttöoikeuksien ja oikeutettujen käyttäjien tunnistamista sekä tarvittavien käyttäjätunnusten luomista sekä hallinnointia varten. Henkilötietojen luovuttaminen on siten verkkokaupan käyttösopimukseen perustuva velvollisuus.

Rekisterin tiedot perustuvat käyttäjien antamiin tietoihin sekä muista rekistereistä saataviin tietoihin. Verkkokaupan käyttäjät vastaavat siitä, että heillä on oikeus antaa rekisteriin verkkokaupan käyttämisen edellyttämiä tietoja. Näitä tietoja voidaan pitää henkilötietoina. Asiakkaalta ei edellytetä muiden kuin kohdassa 5 kuvattujen henkilötietojen luovuttamista.

Rekisterin tietoja voidaan käyttää automaattiseen profilointiin suoramarkkinoinnin kohdistamistarkoituksessa rekisteröidyn suostumuksen perusteella.

Rekisteritietoja voidaan käyttää

a) käyttäjän ja asiakkaan tunnistamiseen sekä palvelun toteuttamiseen;

b) asiakassuhteen tai muun sopimussuhteen perustamiseen sekä asiakassuhteen hoitamiseen ja kehittämiseen;

c) tilausten käsittelemistä ja toimittamista sekä toimitusten seurantaa varten;

d) maksutapojen valvontaa, maksujen varmistusta ja hallinnointia varten;

e) asiakastiedotteiden tai markkinointiviestien lähettämistä varten;

f) rekisterinpitäjän tai sen yhteistyökumppanin tuotteiden ja palveluiden markkinointiin;

g) asiakaspalvelun ja liiketoiminnan kehittämiseen;

h) analysointi ja tilastointitarkoituksiin;

i) palvelun ylläpitäjän ja asiakkaan ja käyttäjän väliseen viestien vaihtoon sekä

j) muihin vastaaviin käyttötarkoituksiin.

 

 

5. Rekisterin tai muun tietojärjestelmän tietosisältö

 

 

 

Henkilöryhmät, joiden tietoja voidaan käsitellä, ovat ne verkkokauppaa käyttävät asiakkaan henkilöt, joille Veljekset Halonen Oy myöntää verkkokaupan käyttöoikeudet ja siihen tarvittavat tunnukset. Rekisteriin voidaan kerätä myös asiakkaan yhteyshenkilöiden yhteystietoja.

Rekisterissä voidaan käsitellä muun muassa seuraaviin tietoryhmiin sisältyviä rekisterin käyttötarkoituksen kannalta tarpeellisia tietoja:

a) verkkokaupan käyttäjän perustiedot, kuten nimi, yhteystiedot (osoite, sähköpostiosoite, ja puhelinnumero);

b) käyttäjän sähköpostiosoite tai muu käyttäjätunnus ja verkkokaupan käyttöön liittyvä salasana;

c) rekisterinpitäjän asiakkaana olevan tai olleen yhteisön perustiedot, kuten nimi ja yhteystiedot (osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero) sekä yhteyshenkilön nimi ja yhteystiedot;

d) rekisterinpitäjän ja rekisteröityjen väliseen asiakassuhteeseen liittyvät tiedot, kuten tilaustiedot, ostohistoria, osallisuus ja rekisteröidyn rooli kanta-asiakasohjelmissa;

e) mahdolliset sähköisen ja tavallisen suoramarkkinoinnin luvat ja -kiellot;

f) käytetyt maksutavat;

g) osapuolten välinen muu yhteydenpito;

h) sisäänkirjautumista ja verkkokaupan käyttöä koskevat tiedot kuten evästeet;

i) verkkokaupan käyttämisestä johdetut tiedot;

 

 

6. Säännönmukaiset tietolähteet ja päivitystiheys sekä tietojen korjaaminen

 

 

Verkkokauppaa ylläpitävät tahot sekä Veljekset Halonen Oy:n henkilökunta voivat päivittää rekisterin tietoja. Henkilötietojen päivityksiä, kuten nimi- ja osoitetietojen päivityksiä, saadaan myös viranomaisilta.

Rekisterinpitäjä poistaa, oikaisee tai täydentää oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn perustellusta vaatimuksesta rekisterissä olevan virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen tiedon ilman aiheetonta viivästystä. Ratkaisevaa tiedon korjaamisessa, täydentämisessä tai poistamisessa on tiedon käyttötarkoitus (ks. kohta 4).

 

 

7. Tietoryhmien poistamisen suunnitellut määräajat

 

Edellä kohdassa 5. mainittujen tietoryhmien tiedot on suunniteltu poistettavaksi 60 kuukauden kuluttua siitä, kun rekisteröidyn asiakassuhde rekisterinpitäjän asiakkaana on päättynyt. Verkkokaupan käyttöön perustuneet ostoshistoriatiedot voidaan säilyttää pysyvästi siten, että niihin liittyvät henkilötiedot poistetaan.

 

 

8. Henkilörekisterin säännönmukaiset tietojen luovutukset. Tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

 

 

Rekisterissä olevia henkilötietoja ei luovuteta ilman henkilötiedon omistajan suostumusta. Rekisterissä olevia tietoja voidaan luovuttaa lakien sallimalla tavalla viranomaistahoille, joilla on lakiin perustuva oikeus näihin tietoihin. Lisäksi tietoja voidaan luovuttaa Veljekset Halonen Oy:n kanssa samaan yrityskokonaisuuteen kuuluville yrityksille sekä yhteistyökumppaneille.

Veljekset Halonen Oy ei luovuta rekisterin tietoja muille kuin edellä mainituille tahoille, mikäli tietojen luovuttamiseen ei ole erikseen pyydetty rekisteröidyn tahon suostumusta. Henkilötietoja ei luovuteta suoramyynti- tai markkinointitarkoituksiin muille tahoille kuin Veljekset Halonen Oy:n kanssa samaan yrityskokonaisuuteen kuuluville yrityksille sekä yhteistyökumppaneille.

 

Tietoja ei siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

 

 

9. Rekisterin tai muun tietojärjestelmän suojauksen periaatteet

 

Henkilötietoja säilytetään valvotuissa ja vartioiduissa tiloissa Veljekset Halonen Oy:n tai sen valitseman ulkoisen palveluntarjoajan toimesta. Valvottujen ja vartioitujen tilojen ulkopuolella tarvittaessa käsiteltävät ja säilytettävät tiedot salataan luvattoman käytön estämiseksi. Tietoliikenneyhteydet henkilötietorekisteriin suojataan yhteyden salauksella. Rekisterin ylläpidon pääsy tietoihin on rajattu Veljekset Halonen Oy:n tai samaa verkkokauppaa hallinnoiman Oy Carlsonin sisällä vain välttämättömiin henkilöihin. Kyseiset henkilöt on koulutettu tietojen tietoturvalliseen käsittelyyn ja he toimivat salassapitovelvollisuuden alaisina.

Rekisterin ylläpitäjä on suojannut järjestelmässä olevat tiedot rajaamalla järjestelmään ja tietoon pääsyä. Verkkokauppaan voi kirjautua vain Veljekset Halonen Oy:n myöntämillä käyttäjätunnuksilla. Verkkokaupan käyttäjille on määritelty pääsy käyttäjän tarpeen perusteella tarkoituksenmukaisiin tietoihin eivätkä käyttäjät pääse tarkastelemaan muita kuin kyseistä käyttäjää koskevia henkilötietoja. Käyttäjien tunnukset järjestelmään ovat henkilökohtaiset.

 

 

10. Tarkastusoikeus

 

 

Käyttäjällä on henkilötietolain mukaan oikeus tarkastaa, mitä häntä koskevia tietoja rekisteriin on talletettu tai, ettei rekisterissä ole häntä koskevia tietoja.

Tarkastuspyynnön voi esittää seuraavasti:

  • Kirjallinen ja allekirjoitettu tarkastuspyyntö lähetetään rekisterinpitäjän edustajalle kohdassa 1 esitettyyn osoitteeseen tai sähköpostilla rekisterinpitäjän edustajalle.
  • Tarkastuspyyntö esitetään henkilökohtaisesti kohdassa 1 esitetyssä osoitteessa.
  • rekisteröidyn on tarvittaessa todistettava henkilöllisyytensä liittämällä pyyntöön kopio virallisesta henkilötodistuksesta.

Jos rekisteröidyissä tiedoissa on virheitä, rekisteröity voi esittää kohdassa 1 mainituille rekisteriasioista vastaaville henkilöille virheen korjaamista koskevan pyynnön. Rekisteröidyllä on oikeus pyytää rekisteröityä itseään koskevien tietojen poistamista rekisteristä, mikäli tietojen käsittelylle ei ole lain mukaista perustetta.

 

 

11. Kielto-oikeus ja suoramarkkinointi

 

Rekisteröidyllä on oikeus pyytää rekisterin tietojen oikaisemista, poistamista tai käsittelyn rajoittamista sekä vastustaa tietojen käsittelyä sekä oikeutta siirtää tiedot järjestelmästä toiseen. Rekisteröidyllä on myös oikeus peruuttaa rekisterinpitäjälle antamansa suostumukset henkilötietojen käyttöön.

Henkilötietoja voidaan käyttää suoramarkkinointiin, mikäli asiakas tai käyttäjä on antanut siihen nimenomaisen suostumuksensa tai mikäli suoramarkkinointi on muuten lain nojalla sallittua.

Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta varten.

Rekisteröidyllä on oikeus tehdä rekisteriä koskeva valitus valitusviranomaisena toimivalle tietosuojavirastolle.

 

12. Riskiarviointi

 

 

 

 

Rekisterinpitäjän käsityksen mukaan verkkokaupan käyttöön liittyvien henkilötietojen käsittelyyn ei sisälly korkeaa riskiä Euroopan Unionin tietosuojalainsäädännön mukaisella tavalla. Rekisteriin ei kerätä arkaluonteista tietoa eikä verkkokaupan käyttö edellytä henkilötietojen käsittelyä muutoin kuin käyttäjien käyttäjätunnusten hallinnoinnin osalta.