Yli 100€ tilauksesta toimitus veloituksetta!

 Meillä maksat turvallisesti!

Verkkokaupan sopimusehdot

Veljekset Halonen Oy - verkkokaupan sopimusehdot

 

1. Yleistä 

Nämä sopimusehdot sisältävät Veljekset Halonen Oy:n (jäljempänä "Palveluntarjoaja") verkkopalvelun ("Palvelu") käyttöä koskevat ehdot sekä tuotteiden tilausta, toimitusta ja palautusta koskevat ehdot.

Palvelun käyttäjä ("Asiakas") hyväksyy nämä ehdot käyttäessään Palvelua, rekisteröityessään Palveluun tai ostaessaan tuotteita Palvelusta.

Palveluntarjoajan yhteystiedot: Veljekset Halonen Oy, Y-tunnus FI015980-16. Asiakaspalvelu: asiakaspalvelu@halonen.fi

Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle.

Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla.

 

2. Henkilötiedot

Tilauksen voi tehdä vähintään 18-vuotias luonnollinen henkilö, joka ei ole holhouksenalainen. Verkkopankilla tai luottokortilla maksettavan tilauksen voi tehdä 15-vuotias henkilö.

Asiakkaan tulee tilausta tehdessään luovuttaa Palvelun vaatimat henkilötiedot. Mikäli Asiakas kuuluu Palveluntarjoajan tai sen kanssa samaan yrityskokonaisuuteen kuuluvan yrityksen kanta-asiakasohjelmaan, Palveluntarjoajalla on oikeus käyttää Palvelun yhteydessä kanta-asiakasohjelmaan rekisteröitymisen yhteydessä annettuja tietoja.

Henkilötiedot tallennetaan Palveluntarjoajan ylläpitämään asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttö on kuvattu rekisteriselosteessa, joka on nähtävissä Palveluntarjoajan kotisivulla Verkkokaupan rekisteriseloste.

Palvelun käyttöoikeus on henkilökohtainen eikä sitä koskevaa käyttäjätunnusta tai salasanaa saa luovuttaa kolmansille osapuolille. Rekisteröitynyt Asiakas on vastuussa siitä, että hän säilyttää Palvelun käyttäjätunnuksen ja salasanan sekä muut mahdolliset tunnistamiseen liittyvät tunnukset asianmukaisesti.

 

3. Tuotteiden tilaaminen, toimitustavat ja maksutavat

Kunkin tuotteen hinta- ja saatavuustiedot sekä käytettävissä olevat toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan Palvelussa.

Asiakas voi tehdä tilauksen Palvelussa joko ilman rekisteröitymistä, rekisteröidyttyään Palvelun käyttäjäksi tai liityttyään kanta-asiakkaaksi. Mikäli Asiakas kuuluu Palveluntarjoajan tai sen kanssa samaan yrityskokonaisuuteen kuuluvan yrityksen kanta-asiakasohjelmaan, Palveluntarjoaja voi myöntää Asiakkaalle kanta-asiakasohjelman mukaisen hinnoittelun ja bonukset sekä rekisteröidä Asiakkaan tilaukset kanta-asiakasohjelmaan. Ilman Palveluun rekisteröintiä tehtävissä tilauksissa on käytettävissä vain verkkomaksu sekä luottokorttimaksu. Tehty tilaus sekä Asiakkaan valitsemat toimitustavat ja -kustannukset sitovat Asiakasta Palvelussa tehdystä tilauksen vahvistamisesta alkaen.

 

Tilatut tuotteet toimitetaan noin viikon kuluessa tilauksesta. Toimitustavat ovat:

• nouto myymälästä (ei isot/painavat tuotteet)

• nouto Postin toimipisteestä (ei isot/painavat tuotteet)

• nouto Postin pakettiautomaatista (ei isot/painavat tuotteet)

• kotiinkuljetus (toimituskulut veloitetaan erikseen)

Tilauksia toimitetaan Suomen alueella. Kotiinkuljetus ei ole mahdollista kaikkiin postinumeroihin.

 

Verkkopalvelussa käytössä olevat maksutavat ovat:

• lasku

• tili

• OP:n, Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean Säästöpankin, S-pankin, POP-pankin ja Oma Säästöpankin verkkopankit

• Visa, Mastercard ja Maestro

 

Maksutapojen palveluntarjoaja on Avarda Oy. Lasku- ja tiliostosten yhteydessä Avarda Oy tekee luottopäätöksen, jolloin Asiakkaan luottotiedot voidaan tarkistaa. Asiakas antaa Avarda Oy:lle suostumuksensa henkilötietojen käyttöön luottotietojen tarkistamista varten, mikäli Asiakkaan valitsema maksutapa sitä vaatii. Luotonmyöntäjänä toimii Avarda Oy ja Asiakas antaa suostumuksensa sille, että Palvelu luovuttaa Avarda Oy:lle maksutavan vaatimat tiedot. Palveluntarjoaja ei tallenna maksun välittämiseen tarvittavia tietoja (mm. luottokorttinumerot).

Avarda Oy:n tarjoamissa maksupalveluissa sovelletaan Avarda Oy:n lasku- ja tililuottoehtoja sekä kuluttajaluottotietoja (SECCI) koskevia ehtoja. Asiakas on velvollinen tutustumaan ja hyväksymään Avarda Oy:n ehdot käyttäessään Avarda Oy:n tarjoamia maksupalveluita. Ehdot on linkitetty Palveluun ja ne ovat saatavilla myös [Avardan sivut] linkki.

Mikäli maksutapana käytetään Handelsbanken Rahoitus Oyj:n tarjoamaa Halonen Fashion Mastercardia tai Carlson Club Mastercardia, Palveluntarjoajalla on oikeus luovuttaa Handelsbanken Rahoitus Oyj:lle maksun toteuttamiseen tarvittavat tiedot. Lisäksi Palveluntarjoajalla on oikeus hallinnoida Asiakasta koskevia tietoja siinä tarkoituksessa, että Asiakkaalle voidaan myöntää kanta-asiakasohjelmaan liittyvät hinnoittelut, bonukset sekä rekisteröidä tilaukset kanta-asiakasohjelmaan. Palveluntarjoaja ei tallenna maksun välittämiseen tarvittavia tietoja.

Muiden luottokorttitarjoajien kautta tehtävissä maksuissa sovelletaan kunkin luotonantajan ehtoja. Palveluntarjoaja ei tallenna maksun välittämiseen tarvittavia tietoja.

Palveluntarjoaja pidättää oikeuden tilauksen perumiseen "selvien hintavirheiden" kohdalla, jolloin tuotteen hinta Palvelussa poikkeaa merkittävästi ja selvästi huomattavasti tuotteen oikeasta hinnasta. Näissä tapauksissa hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että Asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

 

4. Tilauksen peruuttaminen ja palautusoikeus

Toimitetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus tavaran vastaanottohetkestä lukien. Tuotetta ei voi vaihtaa toiseen tuotteeseen palautuksen yhteydessä. Jos Asiakas haluaa vaihtaa tuotteen, alkuperäinen tuote palautetaan, ja vaihtotuotteesta tehdään uusi tilaus.

Tuotteet voi palauttaa Postin toimipisteeseen tai Palveluntarjoajan myymälään tuotteiden toimituksen mukana tulleiden ohjeiden mukaisesti. Jos toimitustapana on ollut Postin pakettiautomaatti, tuotteen voi myös palauttaa pakettiautomaattiin.

Tuote tulee lähettää takaisin myyntikelpoisessa alkuperäispakkauksessaan. Asiakkaan tulee säilyttää tilauksen lähetyspakkaus tai paketoida tuote erilliseen lähetysmateriaaliin palautuksen yhteydessä. Ihon- ja hiustenhoitotuotteet, meikit ja parfyymit tulee palauttaa avaamattomissa pakkauksissaan. Asiakasta pyydetään liittämään palautuksen yhteyteen palautuslomake sekä ilmoittamaan syyn palautukseen. Asiakkaan tulee liittää palautusosoitekortti paketin päälle aina, myös silloin jos palautus tehdään Palveluntarjoajan myymälään.

Asiakkaan on pidettävä tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulu.

Tuote ei ole käyttämätön jos esimerkiksi vaatteissa, kengissä ja urheiluvälineissä on selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaus sekä kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Sinetöitynä myydyn tuotteen sinetin tulee olla ehjä. Tällaisia tuotteita ovat mm. pelit, elokuvat ja ohjelmistopaketit. Myöskään avattuja elintarvike- ja lisäravinnepakkauksia ei voida palauttaa. Asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuilla tai muunnelluilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi Asiakkaiden toiveiden mukaan kustomoidut tai kaiverretut tuotteet ja sukset, joiden siteet on asennettu Asiakkaiden mittojen mukaan.

Asiakkaalla on myös oikeus peruuttaa kauppa 14 päivän sisällä tilauksen viimeisen tuotteen tai viimeisten tuotteiden toimituspäivästä. Asiakkaan tulee ilmoittaa Palveluntarjoajalle säädetyssä määräajassa (14 päivää) yksiselitteisesti ja kirjallisesti, esim. sähköpostilla, ilmoitus peruutusoikeuden käyttämisestä.

Mikäli Asiakas ei nouda tuotetta postista tai muusta toimitustavan mukaisesta toimituspaikasta ja tuote palautuu Palveluntarjoajalle, Palveluntarjoajalla on oikeus veloittaa Asiakkaalta toimituksen palautuksesta aiheutuvat suorat ja välittömät kustannukset. Veloitus voidaan toteuttaa kuittaamalla se maksun palautuksesta Asiakkaalle.  

Palveluntarjoajalla on palautustilanteessa oikeus veloittaa suurikokoisten tai painavien laitteiden toimitus- ja palautuskulut sekä mahdolliset asennuskulut Asiakkaalta.

Kun Asiakkaan palautus on käsitelty, Palveluntarjoaja hyvittää palautusta vastaavan summan mahdollisimman pian alkuperäisen tilauksen maksutavan mukaisesti. Myymäläpalautuksissa kassoilta ei makseta rahapalautusta vaan hyvitys toteutetaan alkuperäisen maksutavan mukaisesti. Jos Asiakas palauttaa kaikki tilauksen tuotteet, Palveluntarjoaja hyvittää myös toimituskulut. Toimitettuihin tuotteisiin mahdollisesti liittyneiden palvelutuotteiden kuluja ei palauteta (esim. asennus).

 

5. Takuu

Palveluntuottaja voi myöntää tuotteille erillisen takuun tai myydä tuotteet valmistajan myöntämin takuuehdoin. Mikäli tilauksen yhteydessä ei ole muuta sovittu, tuotteiden takuu on kunkin tuotteen valmistajan valmistajakohtainen takuu, jota koskevat tiedot ovat saatavissa Palvelusta. Takuun toteuttamisesta huolehtii ensisijaisesti tuotteen valmistaja, mutta Asiakkaalla on oikeus esittää vaatimus Palveluntuottajan kautta. Asiakas on velvollinen noudattamaan tuotteiden käyttö- ja asennusohjeita takuuehtojen mukaisesti. Takuun voimassaolo alkaa toimituspäivästä.

Palveluntuottaja voi huolehtia tuotteiden valmistajan takuuehtojen mukaisesta takuusta korjaamalla tuotteen. Mikäli huoltoa ei voida suorittaa, Palveluntuottaja voi toimittaa uuden vastaavan tuotteen. Asiakkaan suostumuksella Palveluntuottaja voi toimittaa myös ominaisuuksiltaan vastaavan tuotteen. Takuu ei koske ohjelmien, datan tai siirrettävien tallennusvälineiden vahingoittumista tai niiden sisältävien tietojen menettämistä, ohjelmistovikoja, nestevaurioita, mekaanisia vaurioita tai muita vastaavia.


6. Palveluntuottajan virhevastuu

Palveluntarjoajalla on kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu myymistään tuotteista. Tuotteen virhetilanteessa Asiakkaan on aina otettava yhteyttä ensin asiakaspalveluun lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@halonen.fi tai verkkopalvelun palautelomakkeen kautta. Kuluttaja-asiakkaalla on mahdollisuus saattaa palveluntarjoajan ja asiakkaan välinen sopimusta koskeva riitaisuus kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

 

7. Evästeet ("Cookies") ja käyttötietojen hyödyntäminen

Palvelussa voidaan käyttää ns. evästeitä ("cookies") verkkokäytön seuraamiseen. Eväste on lyhyt tekstitiedosto, jonka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Evästeiden avulla Palveluntarjoaja voi kehittää palveluaan entistä asiakasystävällisemmäksi ja tarjota asiakkailleen kohdennettuja tuotesuosituksia, tarjouksia ja etuja.

Palvelun käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet oletusasetuksin, mutta käyttäjä voi myös torjua evästeiden käytön oman selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimestaan Palvelun käytön jälkeen. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista saa selaimen valmistajan ohjeista. Jotkut palvelut voivat edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Suosittelemme, että Asiakas ei estä tai poista evästeitä tietokoneeltaan.

Asiakas antaa suostumuksensa siihen, että Palvelu voi rekisteröidä sen käytön yhteydessä selainta koskevia tietoja, kuten tiedot Palvelussa vierailun kestosta, tiedot Asiakkaan selaimen ohjautumisesta Palvelun sivustolle, Asiakkaan IP-osoite jne. Näihin tietoihin ei sisälly Asiakkaan yksilöintitietoja ja niitä käytetään analysointi- sekä asiakasprofilointitarkoituksessa.

Palveluntuottajalla on oikeus käyttää Palvelun käyttämisessä syntyneitä, Palvelun toimivuuteen tai käytettävyyteen liittyviä tietoja Palvelun kehittämisen ja ylläpidon tarkoituksiin. Palveluntuottajalla on oikeus käyttää näitä tietoja uusien järjestelmien kehittämiseen sekä luoda niiden avulla uusia palvelumalleja tai toiminnollisuuksia sekä käyttää niitä elinkeinotoiminnassa tai hakea niille erilaisia oikeudellisia suojauksia. Tässä kohdassa tarkoitettuihin tietoihin ei sisälly henkilö- tai muita Asiakkaan tunnistetietoja vaan tietoja käytetään anonyymissä muodossa.

Palveluntarjoajalla tai sen kanssa samaan yrityskokonaisuuteen kuuluvalla yrityksellä tai muulla yhteistyökumppanilla on oikeus käyttää Asiakasta koskevia tietoja sähköiseen suoramarkkinointiin ja Palveluntarjoajalla on oikeus luovuttaa tietoja yllä mainituille tahoille. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa sähköistä suoramarkkinointia koskeva suostumus sekä Palveluntarjoajan oikeus luovuttaa tietoja yllä kuvatun mukaisesti milloin tahansa ilmoittamalla siitä Palveluntarjoajalle Peruutus koskee kaikkia tahoja.

Asiakkaan kieltäessä henkilötietojen tai suoramarkkinoinnin Palveluntuottajalla on oikeus säilyttää Palveluntuottajan omiin tarkoituksiin tarvittava tiedot (mm. ostohistoriat) edellyttäen, että ne eivät ole yhdistettävissä Asiakkaaseen.

Palveluun liittyvien henkilötietojen käsittelystä on lisätietoa Palvelua koskevassa rekisteriselosteessa [linkki].

 

8. Palveluun liittyvät oikeudet ja kolmansien osapuolten aineisto

Palvelu on kokonaisuudessaan Palveluntuottajan omaisuutta ja kaikki siihen liittyvät oikeudet säilyvät Palveluntuottajalla. Palvelun sisällön tai sen osan kopioiminen on kiellettyä. Palvelusta saatavissa olevien tuotetietojen tai -kuvien, tuotemerkkien, tavaramerkkien tai muiden tunnusten käyttäminen muussa kuin kulloinkin voimassaolevan lain puitteissa on kiellettyä.

Palvelussa voi olla linkkejä kolmansien osapuolten omistamille tai ylläpitämille sivuille ja sisältöön. Asiakkaan siirtyessä tällaisille sivuille Asiakkaan on tutustuttava ja hyväksyttävä niiden mahdolliset käyttöehdot. Tällaiset sivut eivät ole Palveluntuottajan hallinnassa eikä Palveluntuottaja vastaa niiden sisällöstä.

 

9. Palvelun käyttöön liittyvä vastuunrajoitus

Palveluntuottaja ei takaa sitä, että Palvelua voidaan käyttää keskeytyksettä tai virheettömästi. Palvelu on Asiakkaan käytössä siinä muodossa kuin se kulloinkin on. Palveluntuottaja pidättää oikeuden tehdä Palveluun muutoksia tai rajoittaa pääsyä Palveluun milloin tahansa. Palveluntuottaja ei vastaa Palvelun käytettävyydestä, saatavuudesta tai virheettömyydestä.